Retur & Reklamationspolicy

Returer 
Vår policy sträcker sig 30 dagar. Om 30 dagar har gått sedan ditt köp, kan vi tyvärr inte erbjuda dig en återbetalning eller utbyte.

För att vara berättigad till retur måste ditt föremål vara oanvändt och i samma skick som du fått det. Det måste också finnas i originalförpackningen.

Ej uthämtat paket
Om du inte hämtar ut ditt paket hos ombud inom 14 dagar från det att paketet ankommit till ombud kommer paketet att skickas tillbaka till oss. Om paketet inte hämtas ut kommer en kostnad på 150 kr att dras från återbetalningen för att täcka DHL-s avgift för ej uthämtade paket samt fraktkostnaden för paketet tillbaka till oss. 

Ej returnerade artiklar: 
- Presentkort 
- Några hälso- och personvårdsprodukter (exempel: tvål)
- Specialbeställda produkter oberoende av kvantitet eller pris.

För att slutföra din retur krävs vi ett kvitto eller inköpsbevis. Skicka inte ditt köp tillbaka till tillverkaren.

Återbetalningar (om tillämpligt) 
När din retur är mottagen och inspekterad skickar vi dig ett mail för att meddela dig att vi har fått ditt returnerade objekt. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på ditt bidrag. Om du godkänns kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom en viss mängd dagar.

Sena eller saknade återbetalningar (om tillämpligt) 
Om du inte har fått ett bidrag ännu, kolla först ditt bankkonto igen. 
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta tid innan din återbetalning publiceras officiellt. Nästa kontakta din bank. Det är ofta en viss behandlingstid innan ett bidrag läggs ut. Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått ditt bidrag ännu, vänligen kontakta oss på kundtjanst@molino.se

Frakt 
För att returnera din produkt, gå till närmaste ombud (rekommenderat DHL) och be att få skicka din produkt till: Molino Interiör AB, Nygatan 7, 46430 Mellerud, Sverige. Det finns även möjlighet att få en retursedel skickad till dig - hör av dig till info@molino.se så fixar vi en åt dig och drar sen kostnaden från din återbetalning. 

Du kommer att vara ansvarig för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera ditt föremål. Fraktkostnaderna återbetalas inte. 

Reklamation 
Om någon vara kommer hem till dig skadad, felaktig på något annat sätt kan du givetvis reklamera produkten och behöver inte betala för returfrakten. Läs mer om hur du rent praktiskt gör en reklamation här.  

Enligt den lagstadgade reklamationsrätten för nya och begagnade varor har du 36 månader på dig att lämna in klagomål eller reklamera en produkt.