Vanliga frågor
Hej där,
Har du något på hjärtat? Här har vi samlat de vanligaste frågorna som förhoppningsvis suddar ut dina frågetecken. Om inte så kan du alltid nå oss på kundtjanst@molino.se.
Beställning
Om jag behöver fler av en produkt än vad som finns i lager på hemsidan, går det att lösa?
Oftast har vi fler produkter i vår fysiska butik och högre lagersaldo på många av produkterna, så om du behöver en större kvantitet är det bara att kolla med oss på info@molino.se.
Kan jag ändra en beställning?
Efter att du slutfört ett köp är vi på pucken med att packa din beställning, så tyvärr går det inte att ändra, lägga till eller ta bort produkter när du slutfört köpet. Men det går alltid fint att lägga en ny beställning eller skicka tillbaka produkter om du ångrar dig.
Har ni en separat kassa om jag vill handla som företag?
Vi har ingen egen kassa för företagskunder men det går att fylla i företagets namn i kassan, rutan "Företag" under leveranssätt, ifall det är viktigt att namnet är med på kvittot.
Hur mycket kostar frakten?
Frakten kostar 49 kr per beställning oavsett storlek på din order.
Finns det kostnader som kan tillkomma?
Du betalar det som står som totalsumma i kassan, inget mer.
Betala
Vilka betalsätt har jag att välja mellan?
Du kan välja mellan faktura, delbetalning eller kortbetalning. Om du väljer faktura eller delbetalning handlar du enkelt och supertryggt med Klarna. Direktbetalning via din bank sker i samarbete med Trustly och kortbetalning via DIBS och Bambora. Om du har en rabattkod går det även fint att betala med den, skriv bara in den i kassan.
Var hittar jag min faktura?
Logga in på ditt Klarnakonto för att kika på din faktura, se förfallodatum etc. Vi har även skickat en orderbekräftelse till den mail du använde vid köpet, om du vill kolla närmare på din beställning.
När dras mina pengar?
Om du väljer att betala med kort eller direktbetalning kommer dina pengar att dras direkt. Vid betalning med faktura gäller förfallodatum och samma med delbetalning.
Leverans
Hur lång är leveranstiden?
Din beställning kommer till dig inom 2-6 arbetsdagar.
Hur levereras mina produkter?
- Närmaste ombud
Vi skickar din beställning med DHL som du sen enkelt hämtar ut hos närmaste postombud. Ett sms kommer till dig när det är dags att hämta leveransen och efter det har du 14 dagar på dig att hämta ut din beställning.
Vad händer om jag inte fått min order?
Alla beställningar ska levereras senast 6 arbetsdagar efter ordern lagts. Om det skulle vara något krångel och din leverans inte kommit inom utlovad tid, hör då av dig till oss på kundtjanst@molino.se så ska vi lösa det på bästa sätt.
Vad händer om jag skrivit fel telefonnummer?
För att aviseringen för att hämta ut ditt paket ska komma till rätt telefonnummer är det superviktigt att du skriver rätt telefonnummer. Ifall du inte fått något sms, kontakta kundtjanst@molino.se så hjälper vi dig. Om ditt paket kommer till en paketautomat får du ett sms till det nummer du angett vid beställning - ifall det smset inte kommer fram pga felaktigt telefonnummer tar DHL ut en avgift på 195kr för ändring och nytt utskick av sms. Den kostnaden kommer dessvärre du som kund att behöva stå för.
Rabatter / Erbjudanden
Var kan jag hitta erbjudanden och rabatter?
Om du är på jakt efter grymma erbjudanden eller en rabattkod så är bästa tipsen att kika på sitens förstasida, där samlar vi generella erbjudanden och rabattkoder som du kan använda. Generella erbjudanden innebär tidsbegränsade rabatter, både procentuella rabatter och specifika belopp.
Ett annat bra tips är att följa oss på Instagram och hålla utkik där. Det kan också finnas fina generella erbjudanden i din mailkorg om du handlat hos oss tidigare och godkänt att vi skickar kampanjer till dig eller registrerat dig för vårt nyhetsbrev.
Ifall du fått en unik rabattkod och vill använda den vid ditt köp, fyll bara i den i kassan så aktiveras den.
Rabattkoder och returer, hur funkar det?
Om du betalat hela eller delar av din beställning med en rabattkod går det självklart att göra en retur. Såhär funkar det:
- Generella rabatter
Har du använt en generell rabattkod, dvs en med procentuell rabatt eller specifikt belopp vid din beställning och sen vill skicka tillbaka en eller flera produkter kommer den rabatten att gå förbrukad och vi återbetalar dig den summan du betalat vid köp.
- Unika rabattkoder
Ifall du betalat med en personlig rabattkod med ett specifikt belopp och sen vill göra en retur återbetalas inte beloppet i pengar utan du får en ny rabattkod. Om beloppet för produkten du returnerar är lägre än kodens ursprungsvärde är det det beloppet du får i en ny kod.
Retur och reklamation
Tänk på att det är skillnad på att retunera och reklamera, läs noga vad som gäller för just ditt fall eller hör av dig till oss om du är osäker.
Kostar det att göra en retur?
Vi har tyvärr inte möjlighet att erbjuda fria returer i dagsläget. Ifall du vill skicka tillbaka en produkt får du själv stå för kostnaden.
Hur gör jag en retur?
Om du vill skicka tillbaka en produkt du beställt hem, följ de här stegen:
- Lägg i produkten/produkterna som du vill skicka tillbaka i förpackningen du fick hem din leverans i. Tänk på att produkten/produkterna måste packas väl skyddad, eftersom det är du som kund som är ansvarig för att returen kommer tillbaka till oss hel och fin. Självklart måste även produkten/produkterna vara oanvända, i originalförpackning om det medföljer och med alla lappar kvar för att returen ska godkännas.
- Stäng igen förpackningen noga.
- Gå till ett postombud och lämna in paketet som spårbart till adress: Molino Interiör AB, Nygatan 7 46431 Mellerud. Märk försändelsen med ditt ordernummer. Glöm inte spara kvittot med spårningsnumret.
- Det finns även möjlighet att få en retursedel skickad till dig - hör av dig till info@molino.se så fixar vi en åt dig och drar sen kostnaden från din återbetalning.
Om jag vill reklamera en produkt, hur gör jag då?
Om något var fel på produkten vid leverans ska du självklart inte behöva stå för eventuella kostnaden att skicka tillbaka produkten. Hör med oss innan du gör en reklamation för att veta hur vi löser just ditt reklamationsärende. Ta en bild på produkten och skicka med en kort beskrivning på vad som är fel med produkten och skicka det till kundtjanst@molino.se så tar vi det vidare från där.
Hur får jag tillbaka mina pengar?
Hur du får din återbetalning beror på vilken betalningsmetod du valde, kika här för att se vad som gäller för din beställning:
- Betalat med faktura / delbetalning
- Logga in på ditt Klarnakonto och klicka på “Rapportera Retur” och “Jag har retunerat mina varor”. Då pausas fakturan.
- Så fort vi tagit hand om din retur kommer fakturan / delbetalningen att uppdateras.
- Betalat med kort
När vi tagit emot och godkänt din retur kommer återbetalningen att finnas på det konto som kortet är kopplat till inom 3-5 bankdagar.
- Betalat med direktbetalning
Återbetalningen kommer finnas på ditt konto inom 3-5 arbetsdagar från det att din retur kommit till oss och godkänts.
Kan jag byta en produkt?
I dagsläget är det inte möjligt att byta en produkt till tex en annan färg eller storlek. Det är en retur och ny order som är enklaste lösningen.
Vid retur betalas inte eventuell fraktkostnad tillbaka. För reklamationsärenden betalas fraktkostnaden tillbaka om det är samtliga produkter i din order som reklameras.
Ej uthämtat paket
Om du inte hämtar ut ditt paket hos ombud inom 14 dagar från det att paketet ankommit till ombud kommer paketet att skickas tillbaka till oss. Kostnaden för ej uthämtat paket är paketets fraktkostnad + en administrativ avgift på 150kr och det är du som kund som står för kostnaderna då vi inte erbjuder fria returer.
Andra frågor
Finns det samma produkter på hemsidan som i butik?
I vår fysiska butik hittar du cirka 5000 olika produkter, vilket är fler än vad som finns på hemsidan. Du kan alltså hitta fler produkter om du kikar förbi oss på Nygatan 7 i Mellerud. Det som finns på hemsidan finns oftast i butik, med reservation för att någon produkt sålt slut.
Om jag vill samarbeta med er, hur gör jag då?
Vi gör alla våra samarbeten via nätverket Boostifed, så håll utkik där för att joina någon av våra kampanjer.
Kan jag känna mig helt trygg när jag handlar hos er?
Absolut, du kan känna dig helt lugn. Vi använder oss utav Shopify som e-handelslösning, DIBS och Bambora för kortbetalning, Trustly för direktbetalning med bank och Klarna som betallösning för delbetalning och faktura vilket gör att vi aldrig har tillgång till dina uppgifter så som till exempel kortuppgifter. Självklart finns vi också där för dig om du undrar något. Det är bara att höra av sig på kundtjanst@molino.se så hjälper vi dig.
Vad har ni för organisationsnummer?
559167-7108 (Molino Interiör AB)
Hur arbetar ni med GDPR?
Här kan du läsa vår integritetspolicy.
Var kan jag läsa andra villkor?
Här finns policy om cookies
Här kan du läsa de allmänna villkoren
Här hittar du vår policy om returer.